Tüm kadın giyim fırsatları için tıklayın !

22 Mart 2013 Cuma

Farklı,Cesur,Genç Yaşına Rağmen Zirvede Bir Fotoğrafçı: Emre Çetin!





 Emre ile tanışma hikayemiz lise yıllarına dayanıyor. O zamanlar belki ikimizinde farklı hayalleri vardı. Fakat onun sanatçı bir yönü olduğunun farkındaydık. Yıllar sonra sosyal  medyanın bize de bir faydası oldu ve yeniden bağlantıya geçmiş olduk :) Modaya olan ilgimizin ikimizinde ortak noktasıydı. Emre genç  yaşına rağmen devlerle yarışacak kadar deneyime sahip bir moda fotoğrafçısı... Pek çok dergi ve firma ile yaptığı çalışmalar moda dünyasında takdir ile karşılanıyor. En son Barbaros Şansal ile yaptığı çekim ile kendinden söz ettirdi. Emre ile moda fotoğrafçılığına olan ilgisinden, tasarımcı yönüne, sektörde ki sıkıntılardan İzmir de bu işi sürdürmenin dezavantajlarına kadar pek çok konuda keyifli bir röportaj gerçekleştirdik.

Moda fotoğrafçılığına nasıl başladın?

Fotoğraf eğitimini üniversite yıllarımda aldım. Bu dönemde boş zamanlarımda moda dergilerini takip ediyordum. Sonrasında oradaki çekimleri göre göre bu alana büyük bir ilgi duymaya başladım ve moda fotoğrafçılığına yöneldim.


Senin için bu mesleği çekici hale getiren şey nedir?

Modaya olan ilgim fotoğrafa duyduğum sevgiyle  birleşince moda fotoğrafçılığı benim için çekici hale geldi. 

Sana göre bu meslekte eğitim ne kadar önemli? Artı yada eksi olarak değerlendirmek gerekirse eğitim mi ağır basıyor yetenek mi?
Bence eğitim önemli ancak bu işin eğitimini almış olmak asla iyi fotoğraf çekebilmeyi yanında getirmiyor. Fotoğraf bir görme , algılama , yorumlama işidir, sanattır. Herkes deklanşöre basabilir ama herkes fotoğrafçı olamaz. 

Keşke fotoğrafını çekebilsem dediğin biri var mı?
Lady Gaga ile bir çekim yapmak isterdim.

Model seçiminde nelere dikkat ediyorsun?
Model seçerken mümkün oldukça iyi anlaşabileceğim , rahat çalışabileceğim biri olmasını istiyorum. Aynı zamanda sıradan olmayan,insanların her an sokakta rastlayamayacağı yüzler seçmeye özen gösteriyorum.


Çalıştığın firmaları seçerken dikkat ettiğin noktalar var mı?
Çalıştığım firmalar kesinlikle yeniliklere açık , cesur ve güvenilir olmalı . Sıradan işler isteyip herkesten farklı olmayı düşünmemeli.

Tarzını kısaca özetlemen gerekseydi fotoğraflarını bizim için nasıl yorumlardın?

Var olanı olduğu gibi yansıtmak yerine fotoğraflara kendi yorumumu katmayı seviyorum.Güçlü flaşlarla beyaz fonda fotoğraf çeken biri olmadım hiç , yaptığım işlere daha sanatsal açıdan bakıyorum . Tabi fotoğraflarıma kattığım bu yorum çalıştığım markanın veya tasarımcının genel çizgilerini ve tasarımcının yorumunu asla zedelemeyecek tarzda oluyor.

Sürekli bir yarışın devam ettiği  bu sektörde İzmir de olmanın dezavantajları olduğunu düşünüyormusun?
İzmir de olmanın hiçbir avantajı olmadığı gibi üstüne bir çok da dezavantajı var. Her şeyden önce sektörün devleri İstanbul merkezli. Model ve mekan çeşitliliği konusunda yine İstanbul fazlasıyla ön planda. Ticari olarak değerlendirdiğimizde ise İzmir`in dezavantajını söylemiyorum bile...

Çekimler öncesi saç, makyaj ve stylinge müdahale ediyormusun? Yoksa özel olarak çalıştığın ve güvendiğin bir isme mi emanet ediyorsun?
Çalıştığım isim kim olursa olsun mutlaka müdahale ederim , Her şey dört dörtlük oldu deseler bile benim gördüğüm bir eksik veya farklı olması gereken bir şey mutlaka olur .



Bu meslekte sıkıntı duyduğun taraflar var mı ?

Mesleki sıkıntılarımız tabi ki var. Bunların başında telif haklarımızın yeterince korunamaması gelirken, iyi fotoğrafçıların ve kaliteli fotoğrafların moda ve reklam sektörüne katkısının ülkemizde henüz tam anlamıyla fark edilememiş olması da bence çok önemli bir sorun.

Son yılların gündem konusu bol rötuşlu fotoğraflar hakkında senin düşüncelerin neler?

Moda çekimlerinden çok kişisel çekimlerde bol rötuş talebi geliyor ben de talebe göre fotoğrafı değerlendirip uygun olanı yapıyorum. Moda çekimlerinde sadece ufak müdahaleler yapıyorum. Rötuşa karşı değilim ama tabi ki bunun da bir sınırı var .

Bildiğim kadarıyla bir tasarımcı kimliğinde var. Bu konuda projelerin var mı? İleri ki dönemlerde yapmak istediklerin neler?

Evet ama henüz çok amatörüm, ufak bir not defterim var tasarımlarımı ona çiziyorum ve  modacı arkadaşlarımın desteği ile kendimi yavaş yavaş geliştiriyorum. Şimdi değil ama  ileri ki zamanlarda bir atılım yapmayı düşünüyorum. Detayları henüz belli değil ama gelişmeler bu yönde diyebilirim 

Mesleğin başında olan yada bu alana ilgi duyan arkadaşlara önerilerin var mı?


Mesleğin başındaki arkadaşlara tavsiyem; taklitten uzak ama güncellikten de kopmayarak bol bol fotoğraf çeksinler. Meslekte zirveye çıkabilmek için ara vermeden çalışmaları ve kendilerini geliştirmeleri gerektiğini unutmasınlar .

Son olarak beğendiğin moda dergileri, takip ettiğin bloglar yada online dergiler var mı? 

Genel olarak Harpers Bazaar ve bazen de Vogue okuyorum. Blog olarak sizin bloğunuzu takip ediyorum. Takip ettiğim yabancı fotoğrafçıların yeni çalışmalarına bakıyorum.

Sosyal Medyada Emre Çetin:
Facebook Beğen Sayfası
Pinterest
Flickr

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder